Krótka prezentacja (tzw. elevator speech) pozwala zrobić korzystne wrażenie na rozmówcach, ułatwia dalsze kontakty i zwiększa ich efektywność. Przygotuj krótką mowę oraz odpowiedzi na typowe pytania, dotyczące Twojej firmy i zakresu usług. Przećwicz prezentację przed spotkaniem, aby jej wygłoszenie przyszło Ci swobodnie i bez stresu. Nie powinna trwać dłużej niż 30 sekund.
Podręcznik freelancera (...), Helion
Pytania przed przystąpieniem do realizacji
Jaki jest zasadniczy cel projektu?
Do jakiej grupy zamierzają państwo dotrzeć za pośrednictwem tego projektu?
W jaki sposób ten projekt zostanie wykorzystany (ulotki, strona internetowa, billboard itp.?)
Ile czasu mam na realizację?
Jaki budżet planujecie państwo przeznaczyć na ten projekt?
Dlaczego zdecydowali się państwo na unowocześnienie lub całkowitą zmianę strony? Co najbardziej się państwu podoba w obecnej stronie a co nie?
Jakie strony internetowe Państwu podobają się?
Co Państwu podoba się na podesłanych przeze mnie stronach?
Czy mają Państwo ulubioną paletę barw, która powinna zostać wykorzystana na stronie? Jakie określenia powinny kojarzyć się z nową stroną?
Jak często planują Państwo aktualizować treść witryny? Czy w firmie jest osoba odpowiedzialna za jej aktualizację?
Siła perswazji podczas sprzedaży
Dostosuj prezentację do agendy spotkania. Opracuj prezentację w taki sposób, aby sami dostrzegli zalety propozycji.
Przedstaw korzyści kontrahentom. Czasami trzeba dokładnie opowiedzieć, jakie praktyczne korzyści przyniesie ich wdrożenie.
Spraw, aby przytakiwali. Przytakiwanie jest dobrym sygnałem i buduje pozytywny nastrój, np. poprzez powtórzenie ich słów własnymi słowami.
Bądź entuzjastyczny. Klienci chcą wiedzieć, że dbasz o ich projekt.
Naśladuj ich.
Rozbaw ich.
Bądź rozbrajająco szczery.Na przykład wówczas, gdy coś sprzedaję, często zdarza mi się otwarcie wyznać, że jestem tylko handlowcem, więc wszystko, co mówię, należy brać z odrobiną dystansu. Oczywiście klient zdaje sobie z tego sprawę nawet bez moich sugestii, ale powiedzenie tego wprost jest przejawem rzadko spotykanej otwartości w interesach.